Aerobics

Nu är jag hemma från träningen(en halvtimme sen ungefär)! Jag gick på ett aerobicspass i en timme och sedan körde jag rygg, armar och gick i en väldans uppförsbacke i hög fart i 10 min. Svettigt! Aerobics var verkligen AS KUL!  Det är något som jag verkligen rekommenderar. För er som inte riktigt vet hur det går till - jag förklarar!

Den här gången var den första gången jag gick på aerobics någonsin och jag hade lite lite problem med koreografin i början. Det verkade som jag var den enda där som var ny, så jag tänkte vafan! Någon gång är ju första gången för alla. Alla andra kunde stegen relativt bra (vad jag såg, men man tycker ju nästan alltid att "åh fan vad jag är dålig jämfört med dem", men det är bara du som ser om du är ny eller inte!) och jag gjorde väl en del missar i starten. Ledaren var riktigt bra! Glad och positiv tjej! Det är viktigt. Musiken var modern, sån musik som går på radio 107,5 fast lite mer mixade och mer fart! Passade mig bra! Det gjorde att man verkligen ville ta i och det var lätt att hålla takten eftersom man hört låtarna förut. Målgruppen var väldigt blandad, några som jag i 16-17 års åldern och en del 30-45åringar och faktiskt en del 50+are! Det körs samma koreografi nästa gång jag kommer dit, och nästa och nästa... så tillslut kan man ju koreografin lätt som en plätt. Den var inte så hemskt svår att komma ihåg även fast den var sjukt lång "och nu bygger vi på den här delen och här lägger vi in en shousé" (vetefan hur det stavas). Men det var roligt att det var nya grejer hela tiden. och i slutet körde man hela koreografin 5-6 gr på rad (man satte på alla delarna till en lång rad av små koregrafier). Avslutningsvis så gjorde man situps, plankan och stretchade. Väldigt bra planering av passet.



Neej... såhär ser det inte ut längre på aerobics passen tack och lov ....

ME LIKE! Jag bokar redan nu för nästa vecka!
ps. Aerobics är dessutom bra för minnet, kordenationen och hjärnan! ds.

/Frödeburk

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter kuul!

2009-01-19 @ 21:35:42
URL: http://emmaslillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0