5 juli

Jag är förkyld! >:/ Vaaarfööööör... trist. Imorgon ska jag till eves mosters landställe (med eve såklart haha) , kommer hem på onsdag. Sen ska jag jobba fredagkväll och hela lördag och söndag på Loopen. Idag var jag och provred hästen ute på järvafältet! Hästen var lite speciell att rida och jag var tvungen att rida med gramantygel för att få honom att gå iform (enligt ägaren)... jag älskade hästen men ägaren var inte riktigt min stil. När en häst går i form så är det inte bara om den böjer på halsen som är att gå i form? :S Man fuskar då, väldigt mkt. Jag vill inte ha extratyglar hit och dit för att få det som jag vill, man vill ju jobba så att hästen verkligen gör det för att den kan och jag kan. Tycker inte om sånt där... En gramantyggel drar i princip bara ner hästens huvud och hals (och visst gör det det enklare för den att jobba med ryggen och rumpan då men), man vill ju inte fuska med sånt där, inte jag iaf. Ska man få hästen att gå i rätt form vill jag fan göra allt jobb själv, annars är det ju ingen idé att jobba med hästen! Men tyckte om hästen rätt mkt iaf, vet inte hur mkt tid jag kommer ha till hösten bara. Mamma har i princip sagt att jag inte får hålla på till hösten för att det blir för många grejer. Har ju skolan att satsa på, ännu mer nu, min egen ridning på fredagarna, stallet på gärdet, kompisar osv. Men grejen är att när Mini som han heter, har läkt helt och börjar bygga muskler så har ägaren sagt att hon gärna ser att någon hoppar honom........ me want hellu?!  Det är ju så jävla kul, speciellt om man har en "egen" häst. Vet inte vad jag ska göra, men det blir ett senare problem.


gramantygeln är den understa tygeln som man fäster i sadelgjorden

Juste! Jag fick ju mina betyg hemskickade för typ en månad sen som alla andra, och då stog inte matte A med i dem men jag tänkte väl inte på det liksom. Så förra veckan kommer ett till brev med betyg och då ser jag att jag har fått MVG i matte A! Hahahahaaaaa, sjukt! Jag har liksom fått vg på typ allt jag gjort, men okej! Det är chill ;D Har gått och kollat typ 5 ggr för att kolla att jag inte sett fel haha :))

Nu ska jag packa lite, "så att jag inte glömmer någonting" om jag gör det imorgon - enligt evelina haha! ;D Tack för att du litar på mitt starka minne! Så jag kommer hem på onsdag, hörs då. Blir nog massa bilder (;
pusss A

Kommentarer
Postat av: Evelina!

Haha, bra där;) Jag litar inte på ditt minne för jag vet att du bara har ett sifferminne, hahaXD

2009-07-05 @ 23:43:12
URL: http://kloockreent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0