onsdagsnatt

Var på Junibacken och gick ponnyridning i solen, ett väldigt skönt jobb! :) Har nog gått ca 1000 varv, och då jobbade jag ändå bara en och en halv timme idag. Imorgon blir det heldag. Blanka, som hästen heter, har liksom en on/off knapp och det är så jävla pinsamt när man ska rida tbx henne på vägen för att folk antagligen tror att hon är galen, man låter högt och syns väldigt bra också när det är asfalt.. Antingen skrittar hon med små steg eller så galopperar hon i en jävla fart! Hon är verkligen sjukt snabb och det enda hon vill är att galoppera, trav är inget alternativ för henne, och det är mest en dragkamp för att hon vill galoppera. Lite smått pinsamt i trafiken hehe. Hon galopperar ifrån en Frieser hur lätt som hellst (vi provade igår) och det finns inget slut på hennes energi, men det är väldigt roligt också! ;)
Såhär ser en frieser och en fjording ut - och Blanka vann.. frisern är rätt stor och fjordingen liten.


Jag ska hjälpa till med en körning till ett bröllop på lördag också, ska bli askul!
När jag kom hem satt mamma och kollade på Allsång på skansen och jag kollade ett litet tag i slutet, och thomas ledin sjöng sommaren är kort, nästan så jag rös ;D Härligt.

Men nu måste jag sova
pusss
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0