Är vi färdigutvecklade?

Jag och Emma lyckades missa läroverksfejden hahahaha! Men det är lugnt... ;D Vi gick istället från zinkensdamm till stureplan där i käkade världens godaste thai och sushibuffé! AS mysigt ställe, Rice heter det. Efter maten kände vi att vi behövde röra på oss lite hahaha så vi gick till fältan och där köpte jag mitt smink, så nu är det inte eko på hyllan iaf (; Vi kollade såklart i en del affärer på vägen mellan zinken och stureplan men ingen av oss hittade något faktiskt.

Jag ska snart kolla på ett program, som för andra ungdomar AS tråkigt program men som jag nörden tycker är intressant,  som heter På resa med homosapiens.  Här har vi beskrivningen för programet;

"Vart är vi på väg? Många evolutionsbiologer menar att Homo sapiens är färdigutvecklad som art. Men stämmer det verkligen? Här redogörs för nya rön som visar att vi fortfarande utvecklas - och att det sker snabbare än någonsin." Är det inte en cool tanke? Jag tror btw inte att vi är färdigutvecklade som art. Så hur ser vi ut om 200 år? Vi kanske ens bor kvar på jorden? Vi kanske inte har 5 tår eller så kanske en "kortvuxen" person är 1,90 m lång? Jag tycker iaf att det är coolt eftersom det kan bli hur som hellst, hur som hellst.

Lite bilder från idag!



Men nu ska jag gå och kolla på programmet!
Puss på alla sötisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0