Vilken dag..

Nu är jag helt död. Det här har inte varit min dag... det började med att jag och emelie åkte till stallet och vi var där vid ett eftersom vi skulle börja rida kl 14. meeeeen då visar det sig att vi inte ska rida förens vid kvart över fyra -.- ingen av oss hade käkat lunch och inte direkt så mkt till frukost. Så vi ringde runt till olika ställen för att kolla om de gjorde leveranser, men det gjorde de självklart inte. Så vi frågade några i stallet om de visste nått matställe eller typ sleven, men nej.. jo en pizzeria! -.- Så vi får typ en muntlig vägbeskrivning och de säger att det ska ta typ 10 min att gå dit så vi börjar gå i regnet, förstörde mina skor dessutom. Men det tar typ 25 min att gå dit och sen har vi gått väääääääärsta omvägen! Sen var det den pizzerian vi redan kunde vägen till men den låg så långt bort så vi ville inte gå till den, vi trodde ju att de snackade om en annan... men mätta och blöta går vi tbx. Och självklart skulle vi rida fram ute i duggregnet för att sen gå in och hoppa bana. Banan var as jobbig med massa snäva svängar och galoppbyten men rolig, men min häst, callebanan, lyckades alltid komma med ett och ett halv språng framför hindret så ibland tog han ett as stort hopp eller två skitsmå... så skulle jag hoppa om det och komma i normalt språng och då blev det fel igen och då stannar han och jag glider snyggt av bakom hindret. Hahaha jag kom ju över iaf, men inte hästen ;D Sen gick det iaf bra. Så efter lektionen ska vi köpa något att dricka eftersom vi var as törstiga men då funkar inte automaten -.- Sen så får vi springa till bussen, men så ser vi den köra iväg. MEN! Sen hände något som aldrig händer mig, den stannar och väntar!! Så nu har jag varit hemma i typ en halvtimme, jag hade inte tänkt att det här skulle ta upp hela min fredag liksom haha!
 
Men nu ska jag vila och lägga mig och kolla på tv (;
pusseli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0