Imorgon gräver vi lite i det läskiga

Nu har jag i princip helg, såå skönt. Ikväll ska jag inte göra något speciellt för en gångs skull... Nu blir det väl ett "jahapp... - och nu då?" - moment istället haha. Imorgon är det i alltså SACO-mässan på schemat och ingen skola, blir riktigt bra att gå och kolla runt bland olika svenska och utländska universitet nu när det faktiskt inte är jättelångt kvar tills man ska ha sökt! Till USA t.ex. ska man hellst ha sökt i februari för att få plats och i Sverige är sista ansökningsdagarna någon gång i april.

Jag har försökt höra mig för vad andra har tänkt göra efter gymnasiet, de flesta verkar dock inte ha någon större plan för det än. Men på de flesta låter det som att de ska jobba i ett halvår ungefär och sen resa tills pengarna tar slut... Visst är jag också trött på att plugga och vill bara resa utomlands och sola och festa och förlora 1000 hjärnceller utan att bry mig (haha). Men jag tror inte att universitetet är särskilt tråkigt alls. Jag tror snarare att det är sjukt roligt!!! Och att sen komma hem, inte ha särskilt mycket pengar kvar (antagligen) och sen börja på universitetet när man varit i världens härligaste land känns ju sådär måste jag säga. Så då startar jag hellre universitetet först och reser lite då och då för att ha något roligt att se fram emot och samtidigt tänka lite längre än bara ett år i taget.

just nu, det kan ju ändra sig, är min plan att starta universitetet i Sverige, gå där i 1 år och sen plugga i USA eller Australien i ett år, för att sedan komma tillbaka och plugga klart i Sverige igen.

Och då undrar vissa när jag hade tänkt att resa? För det vill ju nästan alla, även jag. Men för det första är mitt drömmål just Australien eller USA så bara där har jag rest till ett av de länder jag ska ha varit i innan jag dör. Att plugga på universitet eller college i något utav de länderna är en av mina största drömmar.

Och sen har man faktiskt sommarlov även fast man går på Universitetet... så kan ju resa då med ;) Det enda som är läskigt är att hela ens kompiskrets antaligen kommer att splittras över hela Sverige eller till och med över hela världen. Jag vet inte ens om jag kommer att bo kvar i Stockholm eller ens Europa! I Sverige har jag börjat fundera på Uppsala Universitet och lite sådär... för att sedan plugga utomlands. Inte för att Uppsala är särskilt långt men tänk om man satsar på Göteborg eller kanske Lund? Jag vet att t.ex. Sara vill flytta till Göteborg sen. En av mina närmaste vänner kommer jag kanske bara träffa några gånger per år. Nej nej nej. Det här känns för läskigt att gräva sig ner i. Men lite spännande är det att släppa några av sina mest fastväxta rötter, samtidigt som det är scary as hell.

http://www.solidsmack.com/wp-content/uploads/2008/01/san-diego-state-university.jpg
San Diego State University

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0