Destination unkown

Ena sekunden vill jag bara fly från det här. A ticket to Africa here you go. Se alla djur, uppleva naturen, andas  luften av en apas skit istället för avgaser av 1:ans buss på Sibyllegatan. Jag vill se två zebror och en giraff komma gåendes precis framför mig när jag är på väg ut för att göra ingenting. Jag vill känna hur en stingrocka känns på undersidan och jag vill höra hur en val låter under vattnet med mina egna öron. Jag vill se 100 000 olika arter av fiskar bara för att jag vill det. Jag vill lära mig surfa. Jag vill ta dykarcertifikat. Annars missar man ju mer än halva världen. Inte för att det egentligen har något syfte att se den andra halvan utan bara för att något där inne skriker efter det. Att jag ska. Du är en naturmänniska. Go back to basics. Jag vill känna doften av jord under naglarna och inte bry mig ett skit om hur pass platt mitt hår är eller om mascaran rinner när jag slår i bästa lilltån i en stenbumling. Vara free fallin'. Ha en apa som kliar mig på ryggen. Rida på en häst genom ett fält i solnedgången och vara rädd för att en noshörning ska komma springandes efter mig, inte en man med k-pist. Vilja sitta ute varje sekund bara för att kunna ta in allting innan jag dör. För att livet är för kort för den världen. Jag vill ha: "Går du in i den där skogen är det inte säkert att du kommer ut igen". GPS-appen funkar liksom inte där inne.

 

Samtidigt som jag andra sekunden vill gå ut gymnasiet med galet bra betyg, börja på högskola och få en grymt bra karriär som advokat som tjänar galet med pengar. Det är det som jag just nu håller på och kämpar med. Instängd i en vit lokal med svarta datorer från framtiden och en jävla massa paperwork framför mig. Känna hur alla viskar om mig när jag går ut ur rummet och säger "Fan vad hon är bra på det där". Status. Vara den där människan som alla vill ha hjälp av. Åka till USA. Ha snyggaste beachkroppen och långt blont hår, I'm from Sweden biaaatch. Springa där på stranden i Malibu bland alla plastikopererade män och kvinnor som inte kan rynka pannan för all botox. Skaffa en underbar pojkvän á la Chace Crawford, ha senaste Vera Wang klänningen och 100 projekt på gång - och alla ska jag vara chef över såklart. Tillhöra creme de la creme, toppen av isberget. Köra runt i min Ferrari och tycka att jag är bäst.

 

När jag sitter och läser igenom det senaste stycket jag precis skrev undrar jag vad fan det är man håller på med ibland. Jag tror egentligen inte att jag någonsin skulle bli nöjd om jag får min ferrari om jag inte får min apa som kliar mig på ryggen. Men jag kan helt klart klara mig utan Ferrarin. Anna, vad vill du? Destination unkown.

 

http://www.alsunna.org/gallery/data/media/9/Africa_Nature_Animals%20(22).jpg

 

 

http://biodiverse.files.wordpress.com/2009/04/biodiv_08_1_regnskog.jpg?w=330&h=248

 

 

http://wse113466.ta35.talkactive.net/pictures/top/rocka.jpg

 

 

http://godsvinet.radium.se/wp-content/uploads/2010/05/cowboy-sunset.jpg


Kommentarer
Postat av: Bellssaaaa

Gud vad bra skrivet Anna!

2011-01-25 @ 15:28:56
URL: http://isab.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0